Jysla Jillt

Jysla Jillt
2021 jysla jillt med ny utgave DUALLE JILLT Jærsk - bokmål og nynorsk - Engelsk (link via bildet)

onsdag 21. november 2012

JYSLA JILLT mæ et lokalt forlag


I dag har jeg vært på besøk hos forlaget, salget av Jysla Jillt er over all forventning, nå er tredje opplag satt i bestilling og vi satser nå på at vi skal ha nok bøker til julesalget.

Dette har vært et eventyr for meg, som bare er en dialektfotograf fra Jæren med sans for lister og system, den siste måneden har jeg og jysla jillt fått mediedekning i aviser, på nett, vi har vært på direkte sendt Radio og TV (førkveld 08.11.2012). Jeg har vært på bokmøter og kulturarrangement, jeg har til og med tatt oppdrag på sparket uten manus, noe som var helt utenkelig for en måned siden.

Jeg er så takknemlig for at jeg har fått delta i dette spennende prosjektet som startet som en skrive hobby og endte opp i en lang, ja altfor lang liste med ord, uttrykk og små historier.

Den unike ordboken jysla jillt vil garantert gi mange leser smil, latter og glede, for dialekt er både morro og fasinerende. Det at boken er oversatt til Bokmål og Engelsk har resultert i at mange bøker denne høsten har blitt sendt ut av Rogaland og ut av landet til Jærbuer som har flyttet på seg, de vil garantert overrasket når de pakker opp den perfekte gaven som kan bidra til at den Jærske dialekten blir bevart på en genial måte.


 
 
Jysla Jillt sitt forlag er Commenum AS på Sandnes, å her har jeg fått delta aktivt i dele av prosessen fra utkast til ferdigstillelse av boken, samt fått se hvordan bøker markedsføres. Ekstra stas når plakat forslaget mitt ble så flott, samarbeid i akkurat passe tempo og mengde er stikkordet for meg i denne prosessen.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar